Det finns flera studier som visar att det vi har planerat aldrig blir som vi har tänkt oss, så planera med måtta. En “att göra lista” med mer än 3 saker på brukar generellt sätt stressa mer än bidra.

Men en sak som alltid bidrar på ett positivt sätt är en “har gjort lista” – att ta sig tid att skriva ner vad vi har gjort under dagen. Och då med fokus på bidraget, vad du är stolt över. Vad har du gjort som har bidragit till dig, din familj eller Världen under dagen? Vilken känsla och upplevelse gav det dig?

Att göra det hjälper dig att se allt du faktiskt gör under en dag, något som kommer att hjälpa dig att ha fokus på det som funkar mer än på det som inte funkar. Det kommer att lyfta din energi att se allt du faktiskt gör som du kan vara stolt över. Och kom ihåg att allt räknas! Även att komma upp på morgonen om du är morgontrött, komma ihåg lunchlådan om du brukar glömma, att ta sig tid att verkligen vara närvarande i ett möte med andra, eller lyssna in dig själv.

Så vad skriver du på din “har gjort lista” idag?

Kathja
Intuitiv coach, Life Clarity facilitator & inspiratör 

Kategorier: övning

0 kommentarer

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

tjugo − fyra =